Nieuwe hond JUNE - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van RobFrancien Smits - WaarBenJij.nu Nieuwe hond JUNE - Reisverslag uit Schijndel, Nederland van RobFrancien Smits - WaarBenJij.nu

Nieuwe hond JUNE

Door: rob

Blijf op de hoogte en volg RobFrancien

18 November 2013 | Nederland, Schijndel

Op zondag 17 november hebben Frank Krijgsman en Francis Koopmans een prachtige Border-collie aan de schaapskooi geschonken. Alvorens afscheid te nemen van June (zie foto) heeft hij uitgebreid gepraat met de herders Rob en Kees. June is een 2,5 jarige teef, is opgegroeid in Den Haag en gewend aan een gezinsleven. Zij is een allemans-vriendinnetje. Frank kon maar met moeite afscheid nemen van June en dat begrijpen wij volkomen. Een ontzettend leuke speelse hond mogen wij nu de onze noemen. Frank zocht een onderdak waar June zich thuis kan gaan voelen en veel aandacht mag krijgen. Door de werkzaamheden van Frank (ook veel in het buitenland) kon hij niet geven wat de hond verdient. De kennismaking van June met de schaapskooi en met onze andere hond Mell is ook zeer succesvol gelopen. Beide honden zijn dikke maatjes en spelen graag met elkaar. We hopen dat June veel leert van onze Mell. Mell is al heel goed in staat met ons en de schapen te werken. Met behulp van Hans van Leur (hondeninstructeur) gaan we dat June ook leren zodat we in het voorjaar 2 werkhonden hebben. June heeft bij Rob onderdak gekregen. Dat is wat eerder als verwacht maar net op tijd is er een hok, bench en mand geregeld. Het contact tussen de katten en de hond is respectvol en afwachtend.

• 18 November 2013 - 20:38

Ton Van Rooij:

Dag Rob,

Gefeliciteerd met deze aanwinst. Ze staat heel knap op de foto. Francien, sterkte met wennen.

Groeten Ton van Rooij

• 18 November 2013 - 21:01

Gerry:

Wa is ze knap!! Succes met June, wil haar graag snel ontmoeten.

• 19 November 2013 - 09:44

Martin De Louw:

Hallo Rob, leuk weer eens wat van je te horen begrijp dat je inmiddels volledig bij de schaapskudde met honden ingeburgerd bent!
    Succes met het opvoeden van de nieuwe aanwinst See You Martin.

• 19 November 2013 - 18:20

Annette:

Wat 'n scheetje. Mag ik ook 'n keer op hem passen?

• 19 November 2013 - 23:22

William:

Ze is wel wat ouder maar met name Joep heeft zeer veel interesse om June wat beter te leren kennen en te besnuffelen.
    Ze is van harte welkom bij ons op het gras. Dat vindt ook Tippy geen probleem. (heeft ze eindelijk wat rust)

groeten William

• 20 November 2013 - 21:26

Muryel:

Hey,
    Dit was natuurlijk onvermijdelijk ;-) Gefeliciteerd!
    Wat leuk dat jullie June hebben geadopteerd! Ik kan me voorstellen dat het voor de vorige baasjes ook fijn is dat ze weten dat June nu op een plek zit waar ze de aandacht krijgt die ze verdient.

• 21 November 2013 - 20:17

Toon En Jolanda:

Wat een scheetje.
    Ze ziet er erg goed uit op de foto's.
    We zijn een beetje jaloers maar houden het toch maar bij een kat.
    gr. Toon en Jolanda